Moda Rota I Kadına Dair Herşey

Bayanların Güncel Moda ve Trend Rotası

SON YAZILAR

Post Top Ad

27 Haziran 2022 Pazartesi

Evlilik Yüzüğü Neden Sol Ele Takılır? Tek Taş Yüzük Geleneği Ne Zaman Başladı?


Evlilik yüzüğünün sol el yüzük parmağına takılmasının ardında gerçekten çok romantik ve kalplere dokunan bir sebep var ancak pırlantalı tek taş yüzüğün geleneksel hale gelmesinin ardında ticari bir kurnazlık olduğunu öğrendiğimde açıkçası çok da şaşırmadım. 


Tek taş yüzük geleneğinin evlilik kadar eski bir tarihe sahip olduğu düşünülür ancak gerçek şu ki tektaş yüzük geleneği yaygınlaşmadan çok çok daha önceleri insanlar evlilik sözünü simgeleyen farklı materyaller kullandılar. Örneğin Amerika'da 1850'li yıllarda bazı Amerikalı erkekler evlenmeden önce nişanlılarına dikiş yüksüğü verirlerdi. Evlendikten sonra bu yüksüğün ön kısmı kesilerek normal yüzük haline gelirdi.


Eski bir İngiliz geleneğine göre çiftler evlilik öncesi gümüş ya da altın bir metal parçasını ortadan bölerek paylaşırlar ve ardından bir bardak şarap içerek nişanı resmileştirirlerdi.


Nişan yüzüklerinin tarihi gelişimi 13. yüzyıl Romasına kadar gider. Bu gelenek Papa'nın, nişanlılıktan sonra evleninceye kadar çiftlerin belli bir süre beklemelerini zorunlu kılmasının ardından yaygınlaşmıştır. Başlangıçta yüzükler oldukça sade ve demirden üretilmekteydi ancak sonraları altın tercih edilmeye başlandı.


Evlilik yüzüklerinin sol el yüzük parmağına takılması geleneği ise eski bir Yunan ve Roma inanışına dayanmaktadır. Bu inanışa göre yüzük parmağında  bulunan Vena amoris(AŞK DAMARI) adlı özel bir damar, yüzük parmağından kalbe kadar aşkı taşımaktadır. Erkekler altın yüzüğü eşinin parmağına takarak, eşinin kalbine uzanan damarı sonsuza kadar kendine mühürlemektedir.


Elmas ve tektaş pırlantanın hikayesi çok daha sonraları başlar. Avusturya Arşidükü Maximilian evlilik töreninde karısına pırlanta takan ilk erkektir. 1477 yılında Maximilian tarafından başlatılan bu hareket sadece aristokrat kesim içinde ilgi görmüş ancak halk arasında yaygınlaşmamıştır.


Tektaş pırlantanın bir söz kesme geleneği haline gelmesinin ardında ise çok büyük bir ticari kampanya yatmaktadır. 19. yüzyılın son dönemlerinde Güney Afrika'da devasa elmas madenlerinin ortaya çıkmasıyla birlikte çok büyük bir elmas yatırımcısı olan De Beer adlı firmanın piyasada kartel olma ve elmas fiyatlarını yüksek tutmak adına başlattığı bir kampanyadan bahsedilmektedir. Kampanyanın temel amaçlarından biriside elmas ve pırlanta kullanımını bir statü sembolü haline getirmekti. 1940'lı yılların sonlarına doğru şu ünlü slogan ortaya çıktı: "Elmas; sonsuza kadar. Bu sloganla başlatılan kampanyanın amacı ise elmas yüzüklerin bir aile mirası olarak nesiller boyunca yeni gelinlere aktarılması ve ailenin gücünü sembolize etmesi fikrini yaygınlaştırmaktı.


Yine de şükretmemiz gereken husus şu ki; eğer büyük büyük babalarımız ve büyük annelerimiz bu reklamlara kanmamış olsalar idi şimdi parmağımızda tektaş yüzüklerle değil dikiş yüksükleriyle geziyor olacaktık.😊😉

Fotoğraflar - Pinterest, Instagram, Lookbook

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Cep telefonlarından yorum yazmak isterseniz↑üstteki↑YORUM GÖNDER i tıklayın.
1. Yaptığınız yorumun, mutlaka yazımla alakalı olmasına özen gösteriniz.
2. Yorumlarınızda yazım ve dil bilgisi kurallarına uymaya çalışın lütfen.
3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için İletişim sayfasını kullanınız.

Post Top Ad